Gwarancja i reklamacje
Jeśli coś kupiłeś, sprzedawca ma obowiązek dostarczyć towar zgodnie z umową, czyli wolny od wad. Ten obowiązek jest uregulowany prawnie. Jeśli zakupiony towar ma wadę, przysługują Ci prawa gwarancyjne.
W ramach gwarancji możesz w pierwszej kolejności żądać wymiany towaru na nowy lub jego naprawy. W obu przypadkach koszty transportu, robocizny i materiałów ponosi sprzedawca.
To Ty, jako klient, decydujesz, czy towar ma zostać naprawiony, czy wymieniony (§ 439 ust. 1 BGB). Nie jesteś związany swoim wyborem, możesz najpierw zażądać naprawy, a później wymiany. Jednak sprzedawca może odmówić wybranego przez Ciebie sposobu naprawy, jeśli wiązałby się on z niewspółmiernie wysokimi kosztami (§ 439 ust. 4 BGB).
Jeśli sprzedawca nie dotrzyma wyznaczonego terminu lub naprawa nie przyniesie rezultatu, możesz żądać obniżenia ceny (redukcja) lub odstąpienia od umowy (zwrot).
W następujących przypadkach możesz odstąpić od umowy natychmiast po wejściu w życie nowych przepisów:
- upłynął odpowiedni czas od zgłoszenia wady sprzedawcy,
- wada utrzymuje się mimo prób naprawy podjętych przez sprzedawcę,
- wada jest poważna,
- sprzedawca odmówił naprawy lub jest oczywiste, że nie wykona jej.
W ramach odstąpienia od umowy sprzedawca ponosi koszty i ryzyko związane ze zwrotem towaru (§ 475 ust. 6 BGB).
Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku drobnych wad.
Twoje prawa gwarancyjne obowiązują przez dwa lata od momentu przekazania lub otrzymania produktu. Musisz zgłosić wady w okresie obowiązywania gwarancji.
Kontakt w sprawie gwarancji i reklamacji:
Mieszko Makowka Diet Box,
Jasienica 1213, 43-385 Jasienica, Polska
E-mail: info@freshmeal.pl
Telefon: +48 502 904 569