Gwarancja i reklamacje

Jeśli coś kupiłeś, sprzedawca ma obowiązek dostarczyć towar zgodnie z umową, czyli wolny od wad. Ten obowiązek jest uregulowany prawnie. Jeśli zakupiony towar ma wadę, przysługują Ci prawa gwarancyjne.

W ramach gwarancji możesz w pierwszej kolejności żądać wymiany towaru na nowy lub jego naprawy. W obu przypadkach koszty transportu, robocizny i materiałów ponosi sprzedawca.

To Ty, jako klient, decydujesz, czy towar ma zostać naprawiony, czy wymieniony (§ 439 ust. 1 BGB). Nie jesteś związany swoim wyborem, możesz najpierw zażądać naprawy, a później wymiany. Jednak sprzedawca może odmówić wybranego przez Ciebie sposobu naprawy, jeśli wiązałby się on z niewspółmiernie wysokimi kosztami (§ 439 ust. 4 BGB).

Jeśli sprzedawca nie dotrzyma wyznaczonego terminu lub naprawa nie przyniesie rezultatu, możesz żądać obniżenia ceny (redukcja) lub odstąpienia od umowy (zwrot).

W następujących przypadkach możesz odstąpić od umowy natychmiast po wejściu w życie nowych przepisów:

  1. upłynął odpowiedni czas od zgłoszenia wady sprzedawcy,
  2. wada utrzymuje się mimo prób naprawy podjętych przez sprzedawcę,
  3. wada jest poważna,
  4. sprzedawca odmówił naprawy lub jest oczywiste, że nie wykona jej.

W ramach odstąpienia od umowy sprzedawca ponosi koszty i ryzyko związane ze zwrotem towaru (§ 475 ust. 6 BGB).

Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku drobnych wad.

Twoje prawa gwarancyjne obowiązują przez dwa lata od momentu przekazania lub otrzymania produktu. Musisz zgłosić wady w okresie obowiązywania gwarancji.

Kontakt w sprawie gwarancji i reklamacji:

Mieszko Makowka Diet Box,

Jasienica 1213, 43-385 Jasienica, Polska

E-mail: info@freshmeal.pl

Telefon: +48 502 904 569